חזרה לעמוד מאמרים >

המלצות להתנהלות כלכלית נכונה

מאת: עידן סימן טוב, אינטראקטיב ישראל

ניהול כלכלי נכון הינו חיוני להשגת יציבות כלכלית, ביטחון ובסופו של דבר עצמאות כלכלית. זה כרוך באימוץ הרגלים אחראיים וקבלת החלטות מושכלות בנוגע לתקצוב, חיסכון, השקעות וניהול חובות במידה וישנם. על ידי ניהול כלכלי יעיל, ניתן לעבוד לקראת היעדים הפיננסיים בטווח הקצר ובטווח הארוך. אינטראקטיב פיננסים מביאה לכם את העקרונות ואסטרטגיות המפתח להשגת ניהול פיננסי עצמי טוב:

1. תקצוב: הבסיס לניהול פיננסי תקין הוא יצירת תקציב ומעקב אחריו. תקציב עוזר לך לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלך, ומאפשר לך לתעדף את ההוצאות, לזהות הוצאות שניתן לקצץ ולהבטיח שאתה מחיה נכונה ואחראית תוך הקצאת כספים לחיסכון. יש לפרט את כל מקורות ההכנסה וסיווג ההוצאות לחיוניים (למשל דיור, שירותים, מזון) ולא-חיוניים (למשל בידור, מסעדות, ברים, נופש). יש להיות מציאותיים ולהקצות חלק מההכנסה לחיסכון והחזר חובות. אחת לכמה זמן גם לבדוק את התקציב וההוצאות, ולהתאים את התקצוב לפי הצורך, במיוחד בתקופה של אינפלציית מחירים משתוללת כמו כיום.

2. חיסכון: חיסכון בכסף חיוני למקרי חירום, הוצאות עתידיות והשגת יעדים פיננסיים. שאפו לחסוך לפחות 10-20% מההכנסה שלכם בכל חודש. שקול להגדיר העברות אוטומטיות מחשבון העובר ושב שלך לחשבון חיסכון נפרד. כך תוכלו לחסוך באופן עקבי מבלי שתצטרכו לחשוב על כך. בנוסף, חקור סוגים שונים של חשבונות חיסכון, כגון חשבונות חיסכון עם תשואה גבוהה או תעודות פיקדון, כדי למקסם את פוטנציאל הצמיחה של החיסכון שלך.

3. ניהול חובות: חוב יכול להוות מכשול משמעותי לרווחה כלכלית. תעדוף תשלום חובות בריבית גבוהה, כגון יתרות כרטיסי אשראי, בהקדם האפשרי. שקול להשתמש בשיטת מפולת החובות או כדור השלג החוב כדי להתמודד עם חובות מרובים ביעילות. שיטות אלו כרוכות בתחילה בתשלום חובות עם שיעורי הריבית הגבוהים ביותר או להתחיל עם החובות הקטנים ביותר ולהתקדם למעלה. בכל שיטה שתבחרו, שמרו על תשלומים קבועים והימנעו מלקיחת חובות חדשים בכל הזדמנות אפשרית.

4. הוצאה חכמה: יש להבדיל בין רצונות לצרכים ולקבל החלטות מודעות לגבי על מה הכסף מתבזבז. לפני ביצוע רכישה, יש לשאול את עצמך האם היא תואמת ליעדים הפיננסיים, והאם היא מספקת ערך לטווח ארוך. יש גם לבצע השוואות ולחפש הנחות, ואף לשקול האם לקנות פריטים משומשים או מחודשים במקום לבחור תמיד במוצרים חדשים לגמרי. התאמות קטנות בהרגלי ההוצאות יכולות להוביל לחיסכון משמעותי לאורך זמן.

5. השקעות ובניית עושר: השקעה היא מרכיב חשוב בניהול פיננסי ליצירת עושר לטווח ארוך. יש ללמוד על אפשרויות השקעה שונות כגון מניות, אג"ח, קרנות נאמנות ונדל"ן. יש לשקול להתייעץ עם מתכנן פיננסי/פנסיוני כדי לפתח אסטרטגיית השקעה מותאמת אישית המבוססת על יעדים, סיכון וטווח זמן.

6. תכנון פרישה: אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לתכנן את הפרישה. יש להקצות כספים לתוכניות פנסיוניות (קרן פנסיה / ביטוח מנהלים / קופת גמל), במיוחד אם שכירים כי אז המעסיק מפריש, ואף הפרשות גדולות יותר משמעותית. יש לנצל את אפשרויות החיסכון הפנסיוני המוטבות במס ולשקול להגדיל את ההפרשות ככל שההכנסה גדלה. התחלה מוקדמת מאפשרת אף ליהנות מריבית דריבית אשר ממקסם את החיסכון הפנסיוני.

7. ביטוח: הגנה על הרווחה הכלכלית מפני אירועים בלתי צפויים הינה חיונית. יש להעריך את צרכי הביטוח, כולל ביטוח חיים, בריאות ורכוש. יש לחקור חברות ביטוח שונות כדי למצוא את הכיסוי המתאים לצרכים במחיר הטוב ביותר האפשרי. כיסוי ביטוחי הולם והוליסטי יכול לספק שקט נפשי בזמנים קשים.

מאמרים נוספים

קרן פנסיה מול ביטוח מנהלים

קרא עוד

קופות הגמל והפנסיה בישראל

קרא עוד

עולם ההשקעות האלטרנטיביות

קרא עוד

מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל שאלה!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.