חזרה לעמוד מאמרים >

ביטוח בריאות מול ביטוח ממלכתי

מאת: דור אסף, אינטראקטיב ישראל פמילי אופיס

האם כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי ?

מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לבין ביטוח בריאות ממלכתי?

כידוע לנו בישראל לכל אזרח קיים ביטוח בריאות רפואי בסיסי שהוא בוחר באחת מקופות החולים הקיימות.
לא פעם עולה השאלה מדוע צריך ביטוח בריאות פרטי בנוסף לביטוח הבריאות הציבורי, חשוב להבין שהביטוח הבריאות הפרטי הוא לא מתחרה בביטוח הבריאות הממלכתי דרך קופת החולים אלא בא כדי לתת מענה היכן שהביטוח הבריאות הממלכתי לא נותן או לא מספק מענה עבורו.

ביטוח בריאות ממלכתי, מה הוא כולל ?

בביטוח בריאות ממלכתי דרך קופות החולים השונות כלול שירותים רפואיים שניתנים דרך קופת החולים מתוקף חוק בריאות ממלכתי.

אז מה היתרונות והחסרונות בביטוח בריאות ממלכתי ?

היתרון המרכזי הוא שכל תושב ישראלי מבוטח בביטוח בריאות המקנה לו זכאות לשירותים בהיקף הקבוע בחוק, זה בא לידי ביטוח גם עם המבוטח לא משלם דמי ביטוח או שהוא בפיגור תשלומים  זה לא פוגעה בזכויות המבוטח.
כנגד זה החיסרון הוא שכל תושב ישראלי חייב לשלם דמי ביטוח בריאות, בהתאם לגובה הכנסתו, כמובן מלבד מקרים חריגים בהם זכאי התושב לפטור מהתשלום, וכמובן שמענו על מקרים שבשביל להזמין תור לרופא מומחה, מחכה המבוטח חודשים ארוכים, אשר אי מתן מענה מהיר עלול לגרום לנזק עתידי.

הדובדבן שבקצפת – ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי מוצע על ידי חברות הביטוח השונות, פוליסות אלה מוצעות בנוסף או כנגד השב"ן של הקופות החולים, חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של תוכניות כסוי הוצאות רפואיות, תנאי ביטוח כמו סל  שירותים רחב שזה בא לידי ביטוי בכמה תחומים כמו :

1) ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל :
זהו מוצר אשר מכסה את המבוטח בטיפולים מחליפי ניתוח, הוצאות רפואיות שונות, התייעצויות עם רופא מומחה בקשר לניתוח, בחירות רופא ועד למועד ביצוע הניתוח, הכול בידיים שלך.

2) השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל :
כאשר אדם נזקק להשתלה או טיפול מיוחד בחו"ל, סביר להניח שההוצאות הרפואיות יהיו גבוהות מאוד,    ויקשו עליו לממן את הטיפול, ביטוח זה מאפשר לעבור השתלה בחו"ל, או במוסדות מובילים עם מאגר איברים רחב יותר מהקיים בישראל.
.
3) תרופות שאינן בסל ובדיקות גנטיות למחלה :
כאשר אדם נזקק לתרופה שהיא אינה נמצאת בסל הבריאות, הקופה משלמת עד סכום הנקבע בעת הצטרפות המבוטח לביטוח(בדרך כלל עד 2 מיליון שקל בשנה).
בנוסף סיכוי עבור בדיקות גנטיות לאפיון והתאמת טיפול במחלה, כולל התיייעצות עם רופא מומחה וכמובן החזר הוצאות רפואיות.

4) התייעצות עם רופא אונליין :
כפי שכולנו יודעים מדינת ישראל היא אחת המדינות המתקדמות ביותר בתחום הרפואה אך יחד עם זאת סובלת מחוסר זמינות של שירותים וממחסור רב בתקציבים, לכן ישנו ביטוח שמאפשר שירותי רפואה אונליין בצורה מתקדמת ואיכותית.


5) אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוז :
כמו שצוין בסעיף 4, מערכת הבריאות שלנו סובלת מחוסר זמינות של השירותים השונים אשר יכול להמשך ימים ואף חודשים רבים, לכן ביטוח זה נותן שירות אבחון מהיר אצל ספקים שבהסכם, שירות מלווה רפואי אישי, שירותי תמיכה וסיוע במקרה אשפוז.

6) שירותי רפואה משלימה :
ביטוח זה כולל כיסוי רחב של שירותי רפואה משלימה אשר בחברות ביטוח מסוימות יכול להיות מדיקור סיני ושיאצו ועד ייעוץ דיאטטי עקב צורך רפואי.

7) ביטוח מחלות קשות :
הרגע הקשה ביותר של אדם זה בעת גילוי מחלה קשה, ברגע זה כל שגרת החיים שלו מתהפכת, בנוסף להתמודדות הפיזית והנפשית שהוא סובל עקב המחלה הקשה ישנם הוצאות גדולות מאוד עקב פגיעה ברמת ההכנסה השוטפת של המשפחה.
ביטוח זה מעניק הגנה כספית במקרה גילוי מחלה קשה, כאשר זה בא לידי ביטוי לפי סכום הכסף שהמבוטח רכש בעת הצטרפות לביטוח זה.

8) ביטוח חיים (ריסק) :
לכולנו ישנו את הפחד מה יקרה לילדינו ואוהבנו במקרה של פטירה, בביטוח זה כמה שהוא נושא כאוב שנוטה להידחק לצד הוא חשוב, בביטוח זה הינו ביטוח אשר בתשלום חד פעמי המעניק כיסוי ביטוחי למקרה פטירת המבוטח במהלך תקופת הביטוח, ומיועד לעזור למשפחה כלכלית למימון צרכיה השונים.

מאמרים נוספים

קרן פנסיה מול ביטוח מנהלים

קרא עוד

קופות הגמל והפנסיה בישראל

קרא עוד

עולם ההשקעות האלטרנטיביות

קרא עוד

מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל שאלה!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.