חזרה לעמוד מאמרים >

טיפים לפרישה נכונה לפנסיה

מאת: עידן סימן טוב, אינטראקטיב ישראל

פרישה לפנסיה היא מעבר משמעותי בחיים הדורש תכנון רב והוליסטי. זהו זמן שבו מפסיקים לעבוד ומתחילים להנות מחיי הזקנה, אבל זה יכול להיות גם זמן של חוסר ודאות וחרדה אם לא מתייחסים אליו כראוי. אינטראקטיב פיננסים אספה מספר טיפים לתכנון פרישה נכון שיכול לעזור להבטיח מעבר חלק לשלב חדש זה של החיים.

1. יעדי הפרישה: הצעד הראשון בתכנון פרישה נכון הוא לקבוע את יעדי הפרישה. מה רוצים לעשות כשיוצאים לפנסיה? איפה רוצים לגור? כמה כסף צריך כדי לממן את אורח החיים שלך?

כל אלו שאלות חשובות שיש לקחת בחשבון. יצירת יעד או אפילו רשימה של יעדי הפרישה יכול להיות מועיל ביותר שגם יעשה סדר וארגון.

2. יצירת תקציב פרישה: לאחר שיעדי הפרישה נקבעו, יש ליצור תקציב פנסיה רצוי. זה יעזור להבין כמה כסף צריך כדי לממן את אורח החיים בפנסיה. כמובן שיש לקחת בחשבון גורמים כמו עלויות דיור, הוצאות בריאות, נסיעות ופעילויות פנאי. חשוב להיות מציאותיים לגבי ההוצאות ולהתחשב באינפלציה לאורך הזמן.

3. מיקסום חיסכון הפנסיוני: אחד ההיבטים החשובים ביותר של תכנון פרישה הוא חיסכון מספיק כסף כדי לתמוך באורח החיים בפרישה. ישנן מספר דרכים למקסם את החיסכון הפנסיוני שלך, בין היתר התחלה מוקדמת בזכות אפקט הריבית דריבית, ניצול תוכניות מס כמו קופת גמל 190, הגדלת שיעור ההפרשה לפנסיה ועוד.

4. אפשרות לעבודה במשרה חלקית בעת פנסיה: פרישה לא אומרת בהכרח הפסקת עבודה מוחלטת. ניתן לשקול לעבוד במשרה חלקית בפנסיה על-מנת להגדיל את שיעור ההכנסות, בשילוב קצבת הפנסיה, ולהישאר פעיל. עבודה במשרה חלקית יכולה גם לספק אינטראקציה חברתית ותחושת מטרה לצד הפעלת הגוף מה שעלול לתרום לבריאות.

5. הישארו פעילים ומעורבים: בהרחבה לסעיף 4, הישארות פעילה ומעורבת בפנסיה חשובה לבריאות הפיזית והנפשית כאחד. עדיף לשקול להתנדב, לעבוד במשרה חללקית או  לעסוק בתחביבים ותחומי עניין. כדאי גם להישאר מחובר עם חברים ובני משפחה כדי לשמור על תחושת קהילה ותמיכה חברתית.

6. בדיקת הכיסוי הביטוחי: כאשר מתקרבים לפרישה, חשוב לבדוק את הכיסוי הביטוחי. יש לשקול את צרכי הבריאות, ביטוח סיעודי וביטוח חיים. יש לוודא שיש את הכיסוי שאת/ה צריך/ה כדי להגן על עצמכם ועל יקיריכם.

7. סגירת חובות: פירעון חובות לפני הפרישה יכול לספק שקט נפשי ולעזור להפחית את ההוצאות בפנסיה. יש לשקול ליצור תוכנית פירעון חוב ולתעדף חובות בריבית גבוהה בהתחלה.

8. תוכניות שירותי בריאות פרטיות: עלויות שירותי בריאות יכולות להיות הוצאה משמעותית בפנסיה. יש לתכנן מראש את העלויות הללו על ידי ביטוחים פרטיים, לרבות ביטוח משלים וביטוח סיעודי. חשוב שתהיה תוכנית כדי להבטיח שניתן להרשות את עלות שירותי הבריאות כשצריך.

9. צמצום הוצאות: צמצום הוצאות הבית יכול להיות מהלך פיננסי חכם לפנסיה. גם בית קטן יותר יכול להוביל להוצאות נמוכות יותר ופחות תחזוקה. יש לשקול את צרכי הדיור  והאם צמצום היקף ההוצאות מתאים.

10. פנייה לייעוץ מקצועי: תכנון פרישה יכול להיות מורכב, וחשוב לפנות לייעוץ מקצועי כדי להבטיח שאתם בדרך הנכונה. מומלץ לעבוד עם מתכנן פנסיוני, יועץ מס או מומחה לתכנון פרישה כדי לעזור לנווט בתהליך לפרישה נכונה ונוחה כמה שיותר לפנסיה.

תכנון פרישה חכם לפנסיה חיוני למעבר חלק לשלב חדש זה של החיים, לשלב של שנות הזהב בחיים. על ידי קביעת יעדי הפרישה, יצירת תקציב פרישה, מקסום החיסכון הפנסיוני שלך, בחינת עבודה במשרה חלקית, סקירת הכיסוי הביטוחי שלך, פירעון חובות, תכנון עלויות שירותי בריאות, צמצום הוצאות, הישארות פעילה ומעורבת ופנייה לייעוץ מקצועי, ניתן ליצור תוכנית פרישה לפנסיה הוליסטית התומכת באורח החיים ובמטרות הפיננסיות שלך.

מאמרים נוספים

קרן פנסיה מול ביטוח מנהלים

קרא עוד

קופות הגמל והפנסיה בישראל

קרא עוד

עולם ההשקעות האלטרנטיביות

קרא עוד

מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל שאלה!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.