חזרה לעמוד מאמרים >

רפורמה בביטוחי בריאות 2023

מאת: דור אסף, אינטראקטיב ישראל פמילי אופיס


שנת 2023 מציינת שינוי מאוד משמעותי בתחום ביטוחי הבריאות הפרטיים עקב הרפורמה בביטוחי הבריאות. הרפורמה מציגה עקרונות חדשים שחברות הביטוח והמבוטחים הפרטיים לא הכירו קודם בביטוחי הבריאות או בכלל.
לפי נתוני הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ישראל היא שיאנית העולם בכפל ביטוחי בריאות פרטיים, שזה בא לידי ביטוי שלמבוטחים רבים יש אפילו שלושה או ארבעה ביטוחים פרטיים. לכן זה כפל ביטוח לא נחוץ עקב שבמקרה רפואי ניתן לתבוע רק חברה אחת.
הרפורמה צפויה לשנות את פני ביטוחי הבריאות בישראל, כמבוטחים חשוב להבין מה המשמעויות של הרפורמה ומה השינויים הצפויים בביטוחי הבריאות הפרטיים שלכם


מטרת הרפורמה בביטוחי הבריאות :

כאשר הרבה מבוטחים שואלים את עצמם איך לבחור את הביטוח הבריאות הנכון ביותר עבורם, אז הרפורמה עשויה להקל על אופן בחירת ביטוחי הבריאות.
- יצירת פוליסת ביטוח בריאות בסיסי ואחיד שמורכב מפוליסת השתלמות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, פוליסת תרופות מחוץ לסל ופוליסת ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל.
- הגדרת מבנה אחיד מעל פוליסת הבסיס אשר כולל מגוון רחב של פוליסות בריאות שונות כמו פוליסות ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח, פוליסת הרחבה לפוליסה הבסיסית, וכחמישה סוגים שונים של פוליסות אמבולטוריות.
- השקת כלי אינטרנטי אשר יספק למובטח את כל הכיסויים שברשותו וכמו כן לכל הכיסויים הקיימים בשוק ואפשרות להשוות את מחירי הביטוח הקיימים בחברות הביטוח.
- איסור כפל ביטוח שזה בא לידי ביטוח שאסור למכור פוליסת ביטוח בריאות למועמד לביטוח כאשר יש לו כבר בחברה אחרת כיסוי ביטוח דומה.
- הנחות בשיעור קבוע לתקופות ארוכות שבמינימום לעשר שנים.

אז מה נגרע בעקבות הרפורמה :

- ייתכנו שינוי פרמיה באישור המפקחת על הביטוח אחת לשנתיים.
- אין כיסוי לחלק נרחב של תוספות שהיו בביטוחי הבריאות לפני הרפורמה, כמו ניתוחים קוסמטיים, קיים חריג לפעולות איבה, פיצוי להידבקות אייד מעירוי דם/ פטיטיס בי, בחלק מהפוליסות – פיזיוטרפיה, אמבולנס, אחות פרטית ועוד.
- אין כיסוי למנתח שלא בהסכם של הביטוח הבריאות.



רוצים לדעת עוד?

מוזמנים לדבר איתנו!


מאמרים נוספים

קרן פנסיה מול ביטוח מנהלים

קרא עוד

קופות הגמל והפנסיה בישראל

קרא עוד

עולם ההשקעות האלטרנטיביות

קרא עוד

מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל שאלה!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.